Photo Albums at WiddlyTinks.com

2 Hati Menjadi Satu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Selasa, 9 Mac 2010

Sesuaikah goddies macam tu???

Tidak dinafikan, apabila aku mengahadiri majlis perkahwinan perkara yang aku akan melihat adalah goddies(tujuan aku hanya untuk mencari inspirasi goddies ketika itu)......salah satu aspek yang bakal difikirkan oleh bakal pengantin adalah goddies yang nak diberikan kepada para tetamu sebagai tanda ikhlas tanda sudi menghadiri majlis kahwinnye.....

Ok, back to the story....aku ada terdengar ketika melihat majlis kawin seseorang dan terdengar perbualan dua orang wanita yang sedang asyik melihat pengantin bersanding....

Perempuan 1 : Cantikknya pelamin dia, ni mesti mahal sebab fresh flower......

Perempuan 2 : A'ah tapi kenapa goddies dia tak seglamor pelamin dia?

Aku agak tersentap apabila terdengar diaolog antara mereka, dalam fikiran aku terdetik :

i. Goddies yang bakal aku bagi tu ok ke tak?

ii. Adakah goddies yang bakal aku bagi cukup dengan tetamu yang datang?

iii. Sesuai ke goddies yang bakal aku berikan tu?

Sebenarnya perkara kecil pun boleh menjadi isu dalam sesautu majlis perkahwinan, aku bukan nak  kondem mereka yang diatas tu, tetapi pandangan ikhlas aku dari seorang yang bergelar pengantin hendak sentiasa ingin yang memberi terbaik kepada semua org. TETAPI IANYA MAMPU UNTUK DIBELI.... itu perkara utama yang perlu difikirkan...Jadi kalau itu sahaja yang mampu para pengantin beli terima sahaja la....

Kita sekarang sudah dilanda dgn idealogi yang "pergi kenduri kahwin MESTI ADA PAPER BEG''...sebenarnya ia tidak perlu kalau kita mampu bagi telur, bagi sahaja telur, kalau mampu bagi cokelat bagi cokelat...yang mana mampu untuk diberikan dan jangan pula apabila pengantin memberi macam2 dalam paper beg malah mengcomplaint kata nak menunjuk2, kadang2 aku terfikir bukan mudah untuk memuaskan hati semua pihak jadi hati kita sudah puas cukup la kan......kalau budaya sebegini melarat mungkin majlis perkahwinan akan menjdi bebanan kepada para pengantin kerana nak memikirkan kos paper beg tersebut...ikhlas la menghadiri majlis perkahwinan sesorang itu & jgn pergi kemajlis orang mengata majlis perkahwinan org kerana kita tidak tahu macam ne majlis perkahwinan kita @ keluarga kita.....hanya doakan kebahagian pengantin sahaja sudah memadai.....

Semalaman aku membuat goddies untuk si kecil buat untuk menambah kuantiti kerana mak sedara aku ada sponsor dan aku menambah kuantitinya memandangkan kawasan rumah aku boleh dikatakan ramai penduduk, rasa penat jugakla...aku sengaja nak buat sendiri tak nak beri pada lin dan ibunya sebab nak merasa buat sendiri....bayangkan dari jam 10 aku buat sambil lihat awan dania sehingga la jam 2 pagi baru settel....penatnya rasanya....macam ne la lin & mak nya tlg aku buat goddies yang beratus2 tu...tq alot sgt kat lin & maknya...kalau tak tak tahu bila siapnya beg2 goddies aku tu=)

 

  

~ Untuk si cilik sahaja =) ~


Aku sempat menjengling blog lin, wah sakan dia menyiapkan doorgift aku, macam ne la aku tak terharu ada kawan baik macam dia, tgk la berkotak2 goddies yang dia dah complete siapkan, kau memang assitant yang terbaik!!!!aku akan balas jasa ko nanti=)



~ paper beg from ole2 manis ~



  

 

~ Tq lin sbb siapkan berkotak2 goddies aku lin, kau mmg kawan terbaik..p/s gambar dicuri dari blog ko=) ~

Note : Rasa lega bab goddies dah settel

2 ulasan:

  1. naseb baik ko ckp gmbar tu ko curi dari blog aku..klu x,aku saman ko..haha...nway,as a fren aku tolong takat yg mn aku mampu..jes want u n hubby happy..:) time aku nnt pandai2 merancang keluarga yea..(paham2 sudeh)

    BalasPadam
  2. bisa di atur... tetapi aku perlu tarikh yang tepat untuk merancang keluarga, bila takde tarikh tak terancang plak kang =P

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails