Photo Albums at WiddlyTinks.com

2 Hati Menjadi Satu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jumaat, 26 Februari 2010

Khasiat Air Beras..

Di saat2 membilang hari ni, aku sibuk untuk tahu petua bagi menaikkan seri....biarla ada yang moden, tapi cara tradisional @ tradisi nenek moyang jangan dilupakan kerana setiap yang diberikan pasti ada kebenarannya kan...


Memang cara seperti facial dan spa memang basic thing yang dilakukan oleh bakal pengantin bagi menaikkan seri, tapi aku saja menggatal untuk mencuba tradisi lama, yelah dlam masa memasak nasi tu apa salahnya memanfaatkan apa yang telah di ajar oleh mak cik aku....ngeh2....

 

Proses pertama : rendamkan air bersama beras

  

Proses kedua : asingkan air rendaman beras tersebut

 

Proses ketiga : Bilas dimuka

Setelah mencuba tips di atas aku pun membuka laman web bagi mendapatkan kesahihan khasiat air beras ini dan aku mendapat khasiatnya seperti di bawah :-

Air buangan mencuci beras banyak faedahnya. Cuba gunakan air itu untuk mencuci muka sebab hasilnya muka anda lebih bersih dan bebas dari minyak. Pastikan, bilas dengan air bersih selepas mencuci dengan air beras tadi. Air beras juga boleh digunakan untuk menyiram pokok bunga ini akan menyuburkan lagi pokok bunga dan melebatkan bunga.

Note : Selamat mencuba dan rajin mencuba lagi =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails