Photo Albums at WiddlyTinks.com

2 Hati Menjadi Satu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Rabu, 10 Februari 2010

Adakah aku terlalu terperinci??

Dua hari kelmarin aku memasukkan resit pembelian barangan kahwin di dlm buku resit aku sendiri, just untuk perbelanjaan wedding....kawan aku boleh ketawakan aku sebab buat macm ni, dia kata ''mak ai, resit simpan tu''...hehehehehehhehe....aku cuma mengaplikasikan apa yang penah aku pelajari dahulu ke dlm perbelanjaan majlis aku...at least kita tahu duit kita yang banyak2 tu mengalir kemana....


Hehehe, bila aku tgk buku resit aku baru aku akan berbicara kecil di dalam hati ''owh patutla duit aku banyak dah habis sebab tahu di mana perginya, kalau tak nak simpan resit pun takpe just tulis di buku 555 je @ pun boleh jugak letak dalam excel sebb auto kan so tak yah guna kalkulator untuk mengira...hehehehehhe....=)



Kadang2 aku saja melawak ngan kawan2 & tunang aku, aku ckp ''kalau jd pape aku ada bahan bukti nak tuntut..hahahahahhaha....just joking je sebab aku tak berharap nak jd macam tu & sesiapa dlm dunia ni tak nak jadi macam tu...''menyaman bukan jalan terbaik''..


Note : apa pun cara anda, pastikan bajet dan peruntukkan yang dibuat mengikut kemampuan anda ok!, jangan pk untuk memuaskan hati orang lain sbb kepuasan orang lain smpi bile2 kita tak kan tercapai....=)

2 ulasan:

  1. i pun kumpul resit gak hehehe its the best way klu kite nk budget in our wedding plan kan.... good luck...

    BalasPadam
  2. hahahahha, btl tu...tu je cara kita nak ingat mana kita berbelanja =) tq =)

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails